INFO

Corona

Sådan forholder vi os til corona

 

FØR REJSEN

Nogle lande kræver en negativ coronatest til fremvisning inden afrejse og/eller ved ankomst på destinationen. Der kan også være en sundhedsformular, der skal udfyldes inden afrejse og en sundhedsapp, der skal downloades til telefonen.

På destinationen vil der være både håndsprit og mundbind tilgængeligt, men vi anbefaler, at du for en sikkerhedsskyld medbringer til eget forbrug. Du skal selv medbringe håndsprit og mundbind til flyrejsen og ophold i lufthavnene.

Hold dig opdateret om rejsevejledningerne på Udenrigsministeriets hjemmeside: www.um.dk

Som altid skal du naturligvis tjekke op på dine almindelige vaccinationer i god tid før din afrejse samt sikre, at dit pas er gyldigt.

Såfremt visum er nødvendigt, anbefaler vi, hvor det er muligt, at du ansøger om elektronisk visum inden afrejse.

I LUFTHAVNEN

I lufthavnene skal du bære mundbind, vaske dine hænder ofte eller spritte dem af samt huske at holde afstand til personale og andre rejsende. Tjek lufthavnens hjemmeside for at se de seneste retningslinjer for en sikker rejse igennem lufthavnen.

Vi anbefaler, du følger myndighedernes vejledning for brug af mundbind.

Der bliver i nogle lufthavne foretaget tilfældighedstest, hvor du kan blive udvalgt til at tage en coronatest. Det er blot en ekstra sikkerhedsprocedure. Nogle gange vil du også opleve, at din temperatur bliver tjekket (din pande) og noteret sammen med dine pasdetaljer.

For at undgå fysisk kontakt, skal du, så vidt det er muligt, også selv tjekke ind, aflevere din bagage og scanne dit boardingpas.

Husk at medbringe din negative coronatest (PCR-test), såfremt dette er et krav.

PÅ FLYREJSEN

Mange tror, at risikoen for at blive smittet med virus, herunder corona, er større på et fly end i andre indendørs rum. Det er forkert. Faktisk er risikoen for at blive smittet ombord på et fly væsentlig mindre end i andre indendørs rum.

Langt de fleste fly er i dag udstyret med et HEPA-filter (High Efficiency Particular Air). HEPA-filtre renser luften i flyet for bl.a. virus- og bakteriepartikler, og 99,9% af alle partikler, herunder corona, fjernes fra luften, når den ryger gennem et HEPA-filter.

Ventilationssystemerne i flyet gør desuden, at luften presses ned mod gulvet, når den cirkulerer rundt i flyet – dvs. eventuelle partikler i luften også presses ned mod gulvet. Luften cirkulerer IKKE på langs i flyet, men rundt om dit sæde i en cirkel, og dit eget sæde fungerer som en luftbarriere for rækkerne foran og bagved.

Når man boarder flyet, foregår det typiske ”bagfra” – dvs. man fylder flyet op bagfra, så du skal passere færrest muligt medpassagerer. Af samme årsag opfordres du til at blive siddende på din plads, så vidt det er muligt, og ikke gå for meget rundt i flyet. Du må naturligvis gerne benytte toilettet.

Ligesom i lufthavnen skal du også ombord på et fly bære mundbind, spritte dine hænder af ofte, og, så vidt det er muligt, holde afstand til personale og medpassagerer. Du skal bære dit mundbind på hele rejsen, undtagen når du spiser eller drikker. På længere flyvninger serveres der mad og drikke, om end der vil være lidt mindre service end normalt.

Ved ankomst opfordres du til at blive siddende på din plads, indtil det er din tur til at forlade flyet – flyet bliver tømt forfra.

Vi opfordrer altid til, at du tjekker dit flyselskabs hjemmeside for opdateret information om corona sikkerhedsforanstaltninger på din rejse.

Husk, at Discovery Travel er medlem af Rejsegarantifonden, og at din rejse derfor er omfattet af Pakkerejseloven og den forbrugerbeskyttelse, du hermed er sikret.

VED ANKOMST

I alle lufthavne er der foranstaltninger, der skal hindre spredning af smitte. Du kan derfor opleve at få din temperatur tjekket ved ankomst. Husk at holde afstand og vaske dine hænder ofte eller spritte dem af.

Du skal muligvis oplyse, hvor du skal bo på din rejse, så medbring navn og adresse på dit første hotel. Du kan også blive bedt om at oplyse en lokal kontaktperson – disse oplysninger får du af os inden afrejsen.

Du skal selv gå gennem immigrationen og hente din bagage. Bagage går igennem mange hænder, så sprit hænder, før og efter du tager bagagen. Du møder din guide/chauffør enten i ankomsthallen eller udenfor selve lufthavnsbygningen.

TRANSPORT

Chauffører og guider bærer masker under al transport.

OVERNATNING

På alle hoteller er der indført grundige instrukser omkring hygiejnen og rengøring. Der bliver gjort grundigt rent på værelserne, og alle kontaktflader bliver sprittet af, inden de næste gæster ankommer.

Du kan også selv opleve at få hænderne sprittet af ved ankomsten, og at din temperatur bliver tjekket. Der er håndsprit tilgængeligt i alle offentlige arealer.

Al personale bærer mundbind og screenes jævnligt for symptomer på corona.

Buffeterne er de fleste steder udskiftet med a la carte servering. På nogle restauranter får du tildelt et bestemt tidspunkt at spise på for at tilsikre, at afstandskravene bliver overholdt. Social afstand praktiseres overalt.

Pool, solsenge, spa, træningsfaciliteter mv. rengøres og desinficeres i henhold til myndighedernes anbefaling. Man booker typisk tid til træning, så færrest muligt opholder sig i lokale samtidig.

HJEMREJSEN

På flere destinationer kræves en PCR-test (coronatest) inden hjemrejse.

HJEMKOMST

Du skal være opmærksom på, at der kan være anbefaling om karantæne og/eller coronatest ved hjemkomst. Tjek med dine lokale myndigheder.

_____________________________________________________________________________

HYPPIGE SVAR OG SPØRGSMÅL OM REJSER UNDER CORONA

Kan jeg bestille en ny rejse nu?

Du kan trygt bestille en ny rejse hos os, da du ved bestilling får oplyst betingelser under corona og samtidig er dækket af pakkerejeloven.

Vi tilbyder afrejsedatoer ind i 2022 på de fleste af vores ture, så du har rig mulighed for at bestille din drømmerejse nu og rejse, når det passer dig bedst. Vi hjælper meget gerne med yderligere råd og vejledning, og du er altid velkommen til at kontakte os.

 

Hvilke tiltag har I foretaget, så jeg kan rejse sikkert?

Vores førsteprioritet er – og har altid været – en tryg og sikker rejse for vores kunder. Det gælder både før, under og efter en coronatid.

Vores rejser gennemføres altid med professionelle samarbejdspartnere ude på rejsedestinationerne. Vores samarbejdspartnere har vi samarbejdet med i mange år, og vi kender hinanden rigtig godt.

Alle vores rejser er omfattet af den forbrugerbeskyttelse, som Pakkerejseloven giver vores kunder og vi er medlem af Rejsegarantifonden (nr. 989), som sikrer alle vores kunder i tilfælde af konkurs. Derudover har vi indført en række nye tiltag, som skal gøre rejsen med os tryg og sikker – også i en tid med corona.

Vi kan tilbyde omfattende tryghed ved booking, som sikrer din rejse og din mulighed for at ombooke gratis eller få dine penge retur, hvis rejsen ikke kan gennemføres. Vi hjælper meget gerne med yderligere råd og vejledning, og du er altid velkommen til at kontakte os.

 

Kan det bedst betale sig at booke nu for sommeren 2021 eller bliver prisen bedre ved at vente?

Det er en rigtig god idé at bestille sommerrejsen allerede nu.

Vores gæster skal have en tryg og sikker rejse - også i en coronatid. For at sikre god afstand og en række andre smitteforebyggende tiltag ude på destinationerne, er der på visse hoteller og safaricamps plads til færre gæster end normalt. En del af disse pladser er allerede reserveret, da mange af verdens turister, som skulle have rejst i sommeren 2020, har ombooket deres rejse til sommeren 2021. Det er derfor en rigtig god idé at få styr på planlægningen nu, så du kan sikre dig plads på din drømmerejse.

 

Dækker min rejseforsikring ved booking af rejse under corona?

Generelt gælder det, at rejseforsikringer dækker ved bestilling af nye rejser under coronapandemien. Du skal dog være opmærksom på nogle særlige generelle forhold, som vi beskriver i det følgende.

  • Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination på bestillingstidspunktet: Du kan stadig bestille din rejse, og du kan også tegne en rejseforsikring i forbindelse med bestilling af en ny rejse. Din rejseforsikring dækker din rejse, hvis Udenrigsministeriet på afrejsetidspunktet ikke længere fraråder rejser til din destination. Dækningen vil også omfatte coronadækning. Du kan altså frit rejse og nyde din ferie med fuld forsikringsdækning.
  • Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination på afrejsetidspunktet: Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination 14 dage eller senere før din afrejse, kan du afbestille din rejse og få alle dine penge retur eller ombooke til anden rejse. Hvis du fortsat ønsker at rejse, på trods af, at Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination, dækker de fleste rejseforsikringer også, når Udenrigsministeriet fraråder rejser til din destination på afrejsetidspunktet. Det gælder også coronarelateret sygdom. Du skal dog være opmærksom på, at mange rejseforsikringer har begrænsninger i dækningerne ved rejser til destinationer, hvor Udenrigsministeriet fraråder rejser, herunder også begrænsninger eller undtagelser i coronadækning.
  • Hvis du i forvejen har en rejseforsikring: Hvis du allerede har en rejseforsikring, er det vigtigt, at du kontakter dit rejseforsikringsselskab, så du kan få præcis information om din rejse og din præcise dækning.

  • Hvis du ikke har en rejseforsikring: Vi anbefaler Gouda rejseforsikring www.gouda.dk

Vi hjælper meget gerne med yderligere råd og vejledning, og du er altid velkommen til at kontakte os.

 

Hvad sker der med min rejse, hvis I går konkurs?

Du vil altid som rejsende være godt sikret, da vi er medlem af Rejsegarantifonden nr. 989.
Det betyder, at du i tilfælde af konkurs, vil få dine penge refunderet fra Rejsegarantifonden.

Når det er sagt, er vi på 25’ende år et økonomisk solidt og veldrevet rejsebureau, som vil være her for vores kunder mange, mange år endnu.

 

Hvad er dine rejseønsker?

Du er altid velkommen til at kontakte os om dine rejsedrømme. Det er naturligvis fuldstændigt uforpligtende at sende en forespørgsel til os.

Vi vil gøre vores bedste for at opfylde dine rejsedrømme gennem vores ekspertise. Vi har kontakt til de bedste hoteller rundt om i verden, og yder en service du simpelthen ikke finder andre steder i rejsebranchen.

Send os dine rejseønsker. Så vil vi kontakte dig hurtigst muligt. Du er også velkommen til at ringe til os på tlf. (+45) 39 62 61 61


En ferie uden bekymringer

Spørg os 24 timer i døgnet.

Jeres ferie er et særligt højdepunkt, som skiller sig ud fra hverdagen. Hos Discovery Travel tager vi os af alle rejsedetaljer. Vi sørger for, at der ikke er forstyrrende elementer. Skulle der opstå problemer, kan du kontakte os døgnet rundt. Det kalder vi vores "24 Concierge Service", som betyder, at vi er med dig både før, under og efter jeres ferie.

concierge-24-7